kolmapäev, 18. juuli 2007

Poola WRE Ultra-long = karmus ruudus

Teisipaeval Nowa Kaletkas 2008. aasta ratta-o eel-MMi raames soidetud yhisstardist pika raja World Ranking etapp pakkus midagi enneolematut ka paljunainud rattaorienteerujatele. Nimelt oli raja parameetriteks olnud 42 pikkuskilomeetrit ainult veidi rohkem kui valjas valitsenud temperatuuri nait (Kesk-Poolas mollanud meeletus kuumalaines naitas kraadiklaas sedakorda +38 kraadi varjus).
Roomas elatud perioodist maletan mitmeid ligi neljakymne kraadises kuumuses tehtud treeninguid, kuid eilseni polnud never kujutanud ette sellises ilmas voistlemist.

Voistlus ise oli tavaparaselt poolalik - keskmiselt liigestatud maastikul horedas nommemannikus yldsielt laiadel teedel kulgenud ultra-pika raja kaigus tuli labida yhisstardist lahtunud voistlusel 2 hajutusringi ning votta 30 kontrollpunkti. Poola 6-paeva soidu kavas olnud WRE-etappidele oli kogunenud sportlasi 10 riigist, meeste klassis oli kohal viis tegelast maailma edetabeli TOP 15 seast, lisaks sellele pea kogu Austraalia koondis.

Esikolmiku tulemused olid alljargnevad:
1. Ruslan Gritsan RUS 1.58.10.
2. Tonis Erm EST 2.01.14.
3. Margus Hallik EST 2.04.42.

Tippude seisukohalt kulges voistlus algul rahulikult, esikolmiku meestele oli raja esimeses pooles sattunud sama hajutus ning nii kulgeti algusosal ratas-rattas. Viiendasse minnes jagunes kolmik, kui Margus pooras ara oma hajutusse, duo Gritsan-Erm jatkas koos veel 3 punktivahet, parast seda soitis aga igayks omadel radadel. Vaikseid vigu tuli ette koigil, moni joudis sel paeval soita paremini, teine jalle mitte. Voistlus nagu ikka, tavaparasest eriti erinev oli ainult enesetunne, mis oli eranditult koigil vaga halb juba stardist alates.

Kui kolm hastitreenitud profisportlasest spordimeest olid lopetanud oma kannatused kuue minuti sees aegadega kahe tunni kandis, jai koomaeelsest seisundist taastumise jarel oodata teiste meeste finisisse joudmist. Ja oodata sai kaua, sest ilmataadi antud hoop oli sedavord karm. Naiteks, neljanda koha saanud parim austraallane Alex Randall kaotas voitjale juba 34, kuuendana lopetanud inglane Andy Conn aga juba 52 minutit. Kuigi jaab mulje et vahed olid kalendriga moodetavad, kais metsas siiski tihe heitlus kohtadele 5.-16., kes koik lopetasid 13 minuti sees, finiseerides voitjast siiski umbes tunni vorra hiljem. Asjaosaliste kinnitusel olla voitlus karm olnud, kusjuures voideldi rohkem iseendaga. Kuumus ei mojunud seejuures mitte ainult fyysisele, vaid paljudel keetis samavorra ara ka ajud. Nii monedki todesid ohtul tagantjargi, et ei saa aru kuidas sai teha sellisel lihtsavoitu maastikul paarikymne minutilisi vigu.

Hullust paevast moningaid kommentaare -

Inglane Andy Conn: mingil hetkel nagin ees meest ja vahe eemal ratast, lahemale joudes selgus, et tegu oli leedulase Kavaliauskasega, kes viskles rajal krampides.

Vastne mitmekordne Venemaa meister Maxim Zhurkin: ehkki soitsin kolmandal-neljandal kohal, lakkas organism yhel hetkel tootamast ning nii tuli kahjuks ara tulla raja viimaselt veerandilt.

Poolakas Pawel Krzeminski: enda soit ei sujunud tana vaga, otsustasin katkestada kuna oksendamishood niikuinii ei lubanud korralikult soita (vahemarkus - ta polnud siinkohal ainus). Kehvasti laks meie voistkonnast ka Remigiusz Nowakil - teda tabas krambilaine vaid 800 meetrit enne finisit, kuid au talle, et 25 minuti parast joudis mees siiski voistlust jatkata finisi suunas.

Lopetuseks veel niipalju, et sel karmil paeval ca 30 % voistlejatest yldse finisisse ei joudnudki.

Tulemused

4 kommentaari:

Arbo ütles ...

Selle peale peaks tegema kohe polli - hot or not?
Aga märkimisväärne, et kaks kõhnemat EESTIt pildi keskelt tulid sellest põrgukuumusest edukalt välja.

Järgmisena teretulemast Eesti mudapealinna!

Marek ütles ...

Kui suur on kaardi mõõtkava tolle-pikkusega rajal?

Margus ütles ...

Mõõtkava oli 1:20 000, A4-lehel, kaardivahetusega kokku 2 ringi. Suurim mõõtkava ratta-o võistlusel on olnud 1:25 000 - Poola MK-l 2003. aasta sügisel Szklarska Porebas.

Arbo ütles ...

mõõtkavadega on jah nii, et rattaorienteerumise algusaastatel peeti klassikaliseks 1:20000 mõõtkava, siis viimasel ajal on ka Kesk-Euroopas detailirohketel maastikel tendents pigem A4-le mahutatud 1:15000 kaartidele ja kaardivahetustele. Teatud maastikel jääb siiski mõttekaks 1:20000, siis saab kasutada ka suuremat üldistusastet.